Ez történt 2023-ban

By on
In Uncategorized /

A LÉARE 2023-ban számos programot, rendezvényt valósított meg, melyekre, a teljesség igénye nélkül szívesen tekintünk vissza. Reméljük, hogy ez Önök számára is hasznos, érdekes lesz.

Az évet a TÁVSZEM- szolgáltatás ismertetésével, népszerűsítésével indítottuk.

Februárban farsangot ünnepeltünk Püspökladányban. Az egyesületben önismereti és személyiség fejlesztő előadást tartottunk, de volt egészségügyi témájú előadás is „Az egészséges életmód napjainkban” címmel.

Márciust a Hajdúszoboszlón évente megrendezésre kerülő nőnap indította. Folytattuk tájékoztató előadássorozatunkat elemi rehabilitáció témában. Végül orchidea és bromélia kiállításra utaztunk Budapestre.

A tavasz során volt még akadálymentes filmvetítés Hajdúdorogon, újabb budapesti látogatás a Halász bástyához és a Törley pincészetbe, debreceni városnéző séta és reptérlátogatás valamint kirándulás a gödöllői Királyi kastélyhoz. A kultúrakedvelők „Petőfi 200” vetélkedőn a Déri Múzeumban”, a verset kedvelők a Méliusz Könyvtárban szavalóversenyen vettek részt. A mozogni vágyók a farkasszigeti sportnapon töltöttek el egy napot. Az egyesület szervezésében ellátogattunk a poroszlói Ökocentrumba.

A nyári hónapok sok, már megszokott és új programot, kikapcsolódási lehetőséget kínáltak. Fürdőnapon jártunk Hajdúszoboszlón Püspökladányban és Balmazújvároson.

Jártunk Gyöngyösön ahol meglátogattuk a Mátra Múzeumot, Budapesten a Királyi Várót. A jelnyelvi tolmácsszolgálat szervezésében Erdélybe egy 4 napos látogatást tettünk. A múzeumok éjszakája keretein belül a Déri Múzeumban tárlatvezetést szerveztünk, majd ugyanitt egy másik alkalommal HOBO estre kaptunk meghívást. A nyár végét egy mezőkövesdi egynapos túra és egy püspökladányi nyárbúcsúztató program zárta.

Szeptember első szombatja most is „sportosan” telt, ahol minden résztvevő egyénileg mérte össze tudását a különféle ügyességi feladatokban.

Barangoltunk a Nyíregyházi Állatparkban, megnéztük a Vasúttörténeti Parkot, túráztunk a Doberdóig.

Az egyesület az idei évben rendhagyó, 70/20 Fehérbot napi ünnepsége mellett több körzeti csoport is megemlékezett a Fehérbot Nemzetközi Napjáról. Idén is átadásra kerültek a dr. Molnár Lajos emlékérmek.

Az Elit Cipőgyártó Kft. három alkalommal járt az egyesületben az év során. Ennek köszönhetően több mint 30 tagtársunk jutott hozzá kényelmes és esztétikus lábbelijéhez.

Az év során mind a 9 körzeti csoport 2 alkalommal segédeszköz bemutatót szervezett.

Az egyesület együttműködő partnereként a Debreceni Karitatív Testület adományainak köszönhetően tagtársaink részt vettek a Loki több futballmeccsén, az R-Go debreceni szülinapi koncertjén, Mága Zoltán budapesti újévi koncertjén, és decemberben adventi adományban részesültek.

A csoportvezetők rendszeresen fogadóórát tartottak, illetve színvonalas szabadidős és kulturális programokat szerveztek.

A szemléletformáló programok száma az előző évekhez hasonlóan kimagasló volt, így 168 alkalommal, közel 3800 főhöz sikerült közelebb vinni a látássérült emberek mindennapjait.

Az elektronikus hírlevelet összesen 62 alkalommal kapta meg a 817 feliratkozó.

A virtuális térben is aktívak voltunk, hiszen az év során 12 alkalommal sütöttünk- főztünk Bagoly Tiborné vezetésével, illetve minden hónapban fogadóórát tartottunk azok számára, akik nem tudtak bejönni az egyesületbe, de mégis voltak kérdéseik. Az online közösségi kapcsolattartás is aktív volt, hiszen rendszeresen megosztottunk videókat az egyesület youtube csatornáján, illetve a facebook-on is folyamatosan nyomon követhették az egyesületben zajló eseményeket követőink.

Bízunk abban, hogy akik részesei voltak szabadidős, kulturális, sport vagy online rendezvényeinknek, feledhetetlen élményekkel lettek gazdagabbak, és célunk hogy az idei évben a résztvevőink és programjaink száma is növekedjen.