Ez történt 2022-ben

By on
In Uncategorized /

A LÉARE 2022-ben számos programot, rendezvényt valósított meg, melyekre, a teljesség igénye nélkül szívesen tekintünk vissza. Reméljük, hogy ez Önök számára is hasznos, érdekes lesz.

Az év első negyedét több kulturális esemény színesítette. Januárban a Püspökladányban található Karacs Ferenc Múzeumot látogatták meg a résztvevők, míg februárban, emlékséta keretében Hajdúdorog több emblematikus helyszínét. Márciusban farsangot ünnepeltünk Püspökladányban és Hajdúszoboszlón, kézműveskedtünk Hajdúdorogon és végül a Tiszafüredi Városi Könyvtár közös szervezésében került megrendezésre néhai Kádár Nagy Lajos művész úr látható és tapintható kiállítása, ami egy hónap után átköltözött a Tiszacsegei Dr. Papp József Városi Könyvtárba.

Áprilisban tartott tájékoztató napot az Elit Cipőgyártó Kft. majd még két alkalommal járt az egyesületben az év során. Ennek köszönhetően több mint 30 tagtársunk jutott hozzá kényelmes és esztétikus lábbelijéhez.

Pallagon túráztunk és megrendeztük az év első várossétáját a debreceni Nagyerdőn, amit még egy vénkerti és egy belvárosi barangolás, valamint a város zsidó örökségének megismerése követett.

A májust a sóstói Múzeumfalu látogatása nyitotta. A Hajdúszoboszlói Körzeti csoport tagjai „buszos túrát” szerveztek Egerbe, amit egy Szalajka völgyi bortúra foglalt keretbe.

A nyári hónapok sok, már megszokott és új programot, kikapcsolódási lehetőséget kínáltak. Fürdőnapon jártunk Hajdúszoboszlón Püspökladányban és Balmazújvároson. Kirándultunk a szatmári térségbe, ahol felfedeztük Penyigén a lekvárdát és a Helytörténeti Múzeumot, a Túristvándi Vízimalmot, Szatmárcsekén a református fejfás temetőt, a Kölcsey emlékszobát és végül Kölcse Református templomát. A nagy érdeklődésre tekintettel, két alkalommal is jártunk a Magyar Zene Házában.

Szeptember első szombatja most is „sportosan” telt, ahol minden résztvevő egyénileg mérte össze tudását a különféle ügyességi feladatokban. A rendezvény színvonalát az MVGYOSZ Vakvezetőkutya-kiképző központ bemutatója emelte. Láttunk több kutyust munka közben és megismertük a kiképzés néhány részletét.

Az év során mind a 9 körzeti csoport megszervezte segédeszköz bemutatóját, hozzájárulva ezzel is az egyesület legújabb szolgáltatásának, a segédeszköz kölcsönzésnek a népszerűsítéséhez.

Sütöttünk kovászos kenyeret Püspökladányban, szerveztünk iPhone találkozót, megnéztük Gül Baba Türbéjét és a rózsák kertjét, ellátogattunk Tokajba a szüreti napokra, barangoltunk a Nyíregyházi Állatparkban.

Az egyesület mellett több körzeti csoport is megemlékezett a Fehérbot Nemzetközi Napjáról. Idén is átadásra kerültek a dr. Molnár Lajos emlékérmek.

Új programként Bereczkiné Szabó Margit felnőtt szakápoló 3 alkalommal egészségügyi előadást tartott az alábbi témákban: a magas vérnyomás, fókuszban a D-vitamin, a csontritkulás, mint néma kór.

Az egyesület együttműködő partnereként a Debrecen Karitatív Testület adományainak köszönhetően tagtársaink részt vettek a Loki több futballmeccsén, Mága Zoltán budapesti koncertjén, és novemberben hús felajánlást is kaptak.

A csoportvezetők rendszeresen fogadóórát tartottak, illetve színvonalas szabadidős és kulturális programokat szerveztek.

A szemléletformáló programok száma az előző évekhez képest növekedett, így 226 alkalommal, közel 5800 főhöz sikerült közelebb vinni a látássérült emberek mindennapjait.

Az elektronikus hírlevelet összesen 60 alkalommal kapta meg a 775 feliratkozó.

A virtuális térben is aktívak voltunk, hiszen az év során 12 alkalommal sütöttünk- főztünk online Bagoly Tiborné vezetésével, illetve minden hónapban fogadóórát tartottunk azok számára, akik nem tudtak bejönni az egyesületbe, de még is voltak kérdéseik. Az online közösségi kapcsolattartás is aktív volt, hiszen rendszeresen megosztottunk videókat az egyesület  youtube csatornáján, illetve a facebook-on is folyamatosan nyomon követhették az egyesületben zajló eseményeket követőink.

Bízunk abban, hogy akik bekapcsolódtak bármely kulturális, sport vagy akár online rendezvényünkre, feledhetetlen élményekkel lettek gazdagabbak, akik pedig nem azokat szeretettel várjuk programjainkra!